Productia Westfalia pe mecnica VW transporterare origini mai indepartate,modelul cel mai raspadit si poate cel mai apreciat ramane miticul Joker  T3, o productie indelungata din l 1980 pina  1990 cu putine variante.. Mecanica VW ce insoteste cu fidelitate evolutia Joker , numara 4 motoare diesel si 3 benzina.

 

   SA le luam pe rand : 

 

 

  • Diesel 1600 cc 37 KW (50 Cp CS) principala caracteristica este duritatea, este de asemenea supranumit ''il muletto'' pentru ca desii nu este stralucit in acceleratie si la urcare, este foarte longeviv si e foarte dificil sa te lase in drum chiar si cu km impresionanti. poate avea prestatii reduse, sa consume cantitati de ulei notabile..... te poarta mereu acasa, oriunde ai fii.

 

           Ideal pentru folosirea in vacante , atinge viteza de croaziera in autostrada de 90 - 100 km/ h  atingand pe drum drept viteze   de 115 km/h.

          Pina in 83 era echipat  cu viteze in 4 trepte  care penalizau prestatiile , ulterior putea fii ceruta o cutie cu 5 trepte  care imbunatatea semnificativ modul de conducere.

           Consumul oscileaza intre  8 si11,5  l/% km

           Trebuie facuta o mentiune speciala pentru modelele cu acoperis inalt :greutatea majorata si dinamica inferioara face in asa fel incat motorul lucreaza des intr-o  gama de utilizare foarte  ''calda''. Totul in regula daca faceti vacante si acumulati km , dar daca trebuie sa o folositi ca masina de toata ziua,aveti mare grija sa nu-l solicitati prea tare pentru ca s-ar putea da peste cap ... nu sfatuiesc pe nimeni a isi regleze contul cu un " mulleto " stricat.

 

  • Diesel 1600 TD 51KW (70 Cp JX), Cu siguranta cel mai versatil si mai apreciat dintre toate motoarele, calm si moale stie sa devina agresiv cand este nevoie,ideal chiar si ca masina de toata ziua, lejer in consum (6 - 10 l/% km  in functie de talpa), excelent in prestatii : viteza de croaziera 100 si 110 cu viteze pina la 130 Km/h.  

           Nu sufera in special daca este montat pe un  " model acoperis inalt " si pe drum de munte poate lasa in urma  utilitare moderne.
  

         Spre deosebire de versiune aspirata cere o atentie majora in ceea ce priveste regularitatea schimbului de ulei si a verificarii generale.

 

  • Diesel 1700 43 KW (KY), aceeasi durabilitate ca 1600 D cu prestatii decisiv majore, mai ales in munti si la drum lung, din pacate este mai putin raspandit,  pe versiunea in 5 trepte e putin spus surprinzator , dar nu are nimic de invidiat fata de 1600 TD.



  • Diesel 1900 Td 90 si 110 Cp (AAZ, 1Z) chiar daca este aparent mic, compartimentul motor al lui T3  poate suporta  motoare mult mai grele si moderne fata de acelea pentru care a fost proiectaCele mai montate si proportionate sunt .  1900 Td si Tdi de 77 , 90 sau 110 Cp, se poate alege si o montare mixta , utilizand doar blocul motor 1900 si pastrand turbina ,  evacuarea si aspirarea  cu suporturile de la 1600in asa fel incat sa rezulte o transformare mai putin invaziva dar cu prestatii personalizabile . In gama diesel , Topul prepararilor se atinge cu 3000 V6 mereu din casa  "mama" VW.
    Din pacate , aceste preparari nu sunt omologate peste tot, e nevoie a se baza pe vehicule inscrise in Germania unde aceste transformari sunt permise si omologate.

           In general se poate spune... avand in vedere ca sunt motoare de generatie  veche ,au prestatii bune si consum acceptabil, fiabilitatea este destul de mare, pentru ca daca se exclud anumiti senzori si motorasul de pornire , partea electrica consista intr-un singur fir care deschide valva de motorina.  .

          In putine cuvinte , se poate  o buna regula vechie  “putin este, putin se poate strica”.

 

  • 2000 benzina racire aer 70 Cp(CU) (in sensul ca este racita pe aer , nu ca functioneaza pe aer ..din pacate :D).

    Versiunea pe benzina a lui 1600 D, in sensul ca este un " muletto" pe benzina cu singura problema ca bea ca o camila ( intre 12 si 14 l% km), prestatiile sunt proportionate cu, consumul , daca aveti in vedere folosirea in vacante pe raze medii nu ar fii o problema,  altfel se poate monta o instalatie GPL care injumatateste costul carburantului  si face mai " umane " costurile unui plin.. 

    In ultima vreme multe tari au interzis montarea de instalatii GPL pe masinile racite cu aer pentru probleme derivate din incalzirea  GPL inainte de a intra in motor care ar trebuii facuta cu ajutorul lichidului de racire  care la racire pe apa , bineinteles nu este.inainte de a incepe montarea unei instalatii  e bine sa va asigurati ca exzista posibilitatea de omologare.

 

  • 1900 benzina racire pe apa 77 Cp (DG)  Daca racirea pe aer e comparabila cu 1600 D racirea pe apa e comparabila cu 1600 TD, imbunatatind prestatiile, imbunatatind consumuli, dar este nevoie sa tineti sub supraveghere mai ales instalatia de aprindere si tuburile de apa din fier in jurul motorului. 



  • 2100 benzina 92 Cp (MV o SS), Acest motor se poate considera cu siguranta sportiv, important e sa nu exagerati  cu demarari bruste in viteza  peste limita de turatii, pentru ca greutatea nu este aceea a unei masini sportive ... s-au vazut cazuri in care pistoanele au iesit prin blocul motor ... Oricum este un motor cu adevarat entuziasmant viteza de croaziera  110 – 130 viteza maxima 150 ,reprize electrizante, negalagios, cunsumuri intre 11 si 14 l/%.



  • 2100 benzina 112 Cp (DJ) foarte rar, foarte similar cu precedentele, diferenta se simte pe drum lung la viteze mari.

    Cu versiunea T4 ,VW renunta dupa 10 ani de productie  T3, la alegerea motorului spate, deja abandonat de toate casele constructoare,si se arunca l ''cu totul inainte''. 

Articole in aceasta categorie

  • Frigidere

        Joker si California din '80 pina in '90, monteaza un frigider  de la Electrolux modelul RM 184 trifunctional,...

  • Mecanica T3 Westfalia

      Productia Westfalia pe mecnica VW transporterare origini mai indepartate,modelul cel mai raspadit...