Utilizarea buna si ingrijirea, sunt regule fundamentare pentru a prelungii
viata unui motor, mai ales daca este diesel.

Cateva sublinieri si sfaturi din experienta specialistilor :

1.6 D

  • 1600 D: Nu necesita nici un fel de atentie in particular, verificare la fiecare 10.000 KM, cureaua de distributie la fiecare 100.000 (dar e mai bine sa fie facuta la 80.000), ulei omologat VW (trebuie sa fie scris pe ambalaj); conduceti-l lejer, incalziti-l si veti face cu el inconjurul lumii.
  • 1700 D La fel ca mai sus.
  • 1600 TD: Tineti mereu sub control nivelul uleiului, Pe joja de la ulei/motor sunt doua semne , unul la minim si altul la maxim, intre unul si celalalt diferenta este de un litru , este mereu indicat a tineti nivelul intre cele doua semne, pentru a evita ca uleiul sa fie aspirat prin capacul valvelor.

 

 

  Completati mereu cu ulei semnat VW, normativa VW 501.00 ori superior, nu trageti niciodata e el la rece , dar niciodata ..nici macar daca sunteti vara in Africa !!!
Dupa o cursa in autostrada daca trebuie sa va opriti, Nu reduceti dintr-o data viteza , mai bine incetiniti gradual si asteptati cateva secunde inainte de a oprii motorul (10-15 ar fii suficiente ), in acest fel turbina are timp sa se raceasca, altfel carbonizeaza ulei pe arbore.

 

  • 2000 benz. – aer. Amintiti-va ca este racita cu aer, in concluzie daca sunteti in coloana cu47 grade la umbra, opriti motorul din cand in cand, sau mai bine parcati si faceti un dus! Pentru cei mai “tehnici” se poate monta un radiator de ulei suplimentar.

 

  • 1900-2100 Benz – apa. Controlati din timp fiecare inspectie generala, pentru versiunile CAT, e bine sa asteptati ca sa fie in temperatura lui inainte de a trage de el. acest motor prezinta doua tipuri de probleme clasice:

 

Arderea capetelor si uzura /ruptura bucsei izolante a sasiului pe partea volantei. fiind un motor particular (boxer cu pistoane camasa ) lucrul la repararea acestor doua probleme implica demontarea completa a motorului si de asemenea din cauza particularitatii sale, riscul e acela de erori in faza de reasamblare sau mai rau in faza de ectificare.

Articole in aceasta categorie

  • Sumar Syncro

    In 1985 VW a inceput productia celei mai versatile masini create vreodata : T3 Syncro 4WD....

  • Tehnica motoare si ingrijire

    Utilizarea buna si ingrijirea, sunt regule fundamentare pentru a prelungii viata unui motor, mai ales...