In 1985 VW a inceput productia celei mai versatile masini create vreodata : T3 Syncro 4WD. Automobilul se conduce ca o masina normala pe drum , datorita suspensiilor independente. In conditii de vreme rea, tinuta de drum este perfecta datorita tractiunii integrale, iar in offroad este mai mult decat medie , multumita aderentei la sol si sistemului VISCO  rapid care imparte putere intre rotile din fata si cele din spate cu viteza luminii  

Visco.Dar ceea ce face aceasta masina superioara in offroad, este diferentialul blocabil. Odata ce acestea sunt pornite, Syncro devine un mic TANK ....si cum majoritatea vehiculelor offroad  au doar tractiune integrala dar nu si diferential blocabil , este grozav sa vezi expresia proprietarilor de masini 4WD la intalnirile offroad  care raman blocati , in timp ce Syncro continua sa mearga mai departe....

 

Au fost construite doua versiuni diferite : 40.000 Syncro 14" si  2138 Syncro 16"  . Este o lista intreaga de diferente intre cele doua , insa in mare ..Syncro 16" este mult mai solid pentru " heavy duty " si are o aderenta mai mare la sol  datorita arcurilor, amortizoarelor diferite,  bratele bascula mai lungi si rotile mai mari ...pe 16" in loc de 14" .

Desi Syncro 14 "  nu este un chilipir , Syncro 16"  a fost/este mult mai scump , de acea si urmatoarea concluzie : in 1989 un Syncro 16 duba , costa 30.000 € .

In Europa , Syncro 14" nu avea diferential blocabil standard  dar multi au comandat cel putin unul sau doua diferentiale blocabile. Syncro 16" ( si Syncro 14" Tristar ) mereu au avut diferential blocabil spate, care este cel mai important.

 

 Syncrodiffbutons

Garda la sol  :

 Diferentialele la Syncro nu sunt acele " bule " care atarna sub masina ca la majoritatea vehiculelor 4x4  , ci sunt in partea din spate a cutiei de viteze si cutia de viteze cu Visco cuplul in partea de sus fata.

Acesta este motivul pentru care garda la sol este cu adevarat uimitoare.

Un Land Rover Defender 90 neincarcat , are o garda la sol minima de 19.8 cm ...un Syncro 162 gol  are minimul 29 cm , standard !!!

Si totusi, se mai pot aduce imbunatatiri, destul de usor usor : utilizand distantiere la arcuri  , sau cand pui arcuri mai inalte si amortizoare mai lungi. In acest fel poti ridica usor masina cu 4-5 cm. Si nu doar ca vei ridica masina ca la alte 4x4  , ci datorita suspensiilor independente  vei obtine cu adevarat o garda la sol mai mare : neincarcata vei obtine 33/34 cm.

Observati aici exzemple ( link extern )

 

Spatiu : 

 Nu este mai mare decat un VW Passat , dar este extrem de spatios la interior.  Si cu pozitionarea motorului, la interior T3 devine un adevarat monolocal.

 


 

       

Articole in aceasta categorie

  • Sumar Syncro

    In 1985 VW a inceput productia celei mai versatile masini create vreodata : T3 Syncro 4WD....

  • Tehnica motoare si ingrijire

    Utilizarea buna si ingrijirea, sunt regule fundamentare pentru a prelungii viata unui motor, mai ales...